
فرماندار دالاهو
کرم محمدی
شرح وظايف پست سازماني
فرم ع 23(4 ـ 74 ) ت 2 سازمان اداری و استخدامی کشور
1 ـ وزارت/ مؤسسه : استانداری |
2 ـ واحد سازماني: ( فرمانداری ....) |
|||||
3 ـ محل جغرافيايي خدمت :شهرستان |
4 ـ عنوان پست/ شغل: فرماندار |
|||||
5 ـ نوع پست/شغل : ثابت /موقت |
6 ـ شماره پست/ شغل : |
|||||
7ـ وظايف پست/شغل فوق الذكر براساس وظايف واحد سازماني كه در تاريخ 15/5/1397 به تاييد سازمان اداری و استخدامی کشور رسيده است ،به شرح زير تعيين ميگردد. 1- پيگيري سياست عمومي دولت در حوزه مأموريت و نظارت بر حسن اجراي آن در كليه دستگاه هاي دولتي ، سازمان ها ، نهادهاي انقلاب اسلامي ، شوراها ، مؤسسات عمومي و ... 2- تقويت ، شناسايي و به كارگيري كليه عوامل مؤثر در امر برقراري نظم وامنيت پايدار در محدوده جغرافيائي شهرستان بمنظور پيشگيري از عوامل مخل امنيت و مقابله با مباشران تهديد نظم وامنيت عمومي . 3- تشكيل مرتب جلسات شوراي تأمين شهرستان و هدايت آن در جهت اتخاذ تصميمات مناسب و نظارت بر اجراي مصوبات توسط ارگان هاي امنيتي ، انتظامي، قضائي و دستگاه هاي مربوطه . 4- بررسي گزارشات واصله از ارگان هاي امنيتي ، اطلاعاتي وانتظامي در خصوص وقايع واتفاقات منطقه و صدور دستور لازم در مورد آنها و ايجاد هماهنگي با استانداري حسب مورد . 5- ايجاد هماهنگي بين ادارات و سازمان هاي دولتي و مؤسسات عمومي غير دولتي شهرستان و نظارت بر حسن اجراي امور آنها . 6- ايجاد بستر هاي مناسب جهت تأسيس و توسعه و تقويت تشكل هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي و ... و مجامع غير دولتي و نهادهاي مدني . 7- برنامه ريزي انجام انتخابات و همه پرسي هائي كه حسب قانون در حيطه وظايف و مسئوليت هاي فرماندار تعيين شده است . 8- ايجاد هماهنگي در دستگاه هاي ذيربط در جهت بهبود و ارتقاء اوضاع اجتماعي، اقتصادي ، فرهنگي ، بهداشتي ، عمراني ، كشاورزي و ... حوزه مأموريت . 9- تشكيل شوراي اداري شهرستان به منظور بررسي ملموس مشكلات شهروندان و مديران اجرائي و بررسي پيشنهادات و راهكارهاي مناسب در جهت حل و فصل تنگناها . 10- نظارت بر پياده سازي نظام تحول اداري در فرمانداري و ساير ادارات در سطح شهرستان. 11- نظارت بر حفظ كرامت آحاد مردم بويژه ايثارگران و خانواده معظم شهداء . 12- توجه به امور جوانان وانجام تمهيدات لازم به منظور فراهم سازي امكانات رشد و تعالي و مشاركت پذيري آنان در تمامي زمينه هاي توسعه متوازن و كوشش در گسترش امور رفاهي ، تفريحي ، آموزشي، ورزشي و ... مورد نياز آنان با هماهنگي وهدايت دستگاه هاي مسئول . 13- اتخاذ تدابير مناسب به منظور فراهم سازي زمينه مشاركت زنان در فعاليت هاي مختلف اجتماعي، سياسي ، فرهنگي ... . 14- بررسي نيازهاي شهرستان به تأسيس يا ارتقاء سطح سازمان هاي اداري و نهادهاي مدني ، اجتماعي و ... در جهت تحقق آنان . 15- نظارت بر تأمين ارزاق عمومي ونحوه عملكرد سازمان و ارگان هاي مسئول امر تهيه وتوزيع مايحتاج و نيازمندي هاي روزانه شهروندان . 16- نظارت ، هماهنگي و هدايت امور مربوط به مبادلات مرزي ، ايجاد مناطق آزاد تجاري و تأسيس و راه اندازي بازارچه هاي مرزي و... . 17- برنامه ريزي بمنظور بررسي راهكارهاي اصولي در زمينه آسيب شناسي و آسيب پذيري حوزه مأموريت و شناخت و شناسائي ضريب صدمات احتمالي و اهتمام در امر پيشگيري از بروز حوادث غير مترقبه و سوانح طبيعي و غير طبيعي . 18- برنامه ريزي، نظارت و هماهنگي در بين ارگانها ، و دستگاه هاي مسئول در امر امداد و نجات و كمك رساني به آسيب ديدگان . 19- برنامه ريزي و هدايت دستگاه ها ، سازمان هاي دولتي و ... در امر سريع نوسازي ، بازسازي به منظور بازگشت سريع زندگي به منطقه آسيب ديده . 20- ايجاد بستر مناسب به منظور استفاده از نيروهاي كارآمد و با تجربه در فرمانداري و توسعه تجهيزات وامكانات مناسب به منظور حسن انجام امور محوله . 21- بررسي شكايات واصله و رسيدگي به آنان در چهارچوب وظايف فرماندار و رعايت قوانين و مقررات. 22- تشكيل هيأت حل اختلاف و رسيدگي به شكايات شهرستان و رسيدگي به شكاياتي كه جنبه قضائي ندارد . 23- نظارت بر نحوه عملكرد دستگاه هاي مسئول در امر حفظ و حراست از منابع طبيعي و محيط زيست و آثار ملي ، فرهنگي وبناهاي تاريخي . 24- شناخت استعدادها و توانمندي هاي شهرستان و برنامه ريزي و هماهنگي در زمينه ايجاد شرايط مناسب توسعه منطقه و فراهم سازي فرصت ها و جلب سرمايه گذاري ها و اشتغال زائي . 25- اعلام نظر نسبت به عزل و نصب وتغيير رؤسا و مسئولين ادارات شهرستان با هماهنگي مقامات دستگاه هاي ذيربط وارائه پيشنهاد نصب و عزل بخشداران حوزه فرمانداري به مراجع مسئول . 26- ارائه گزارش هاي مربوط به حيطه مأموريت به مسئولين ذيربط. 27- نظارت بر تشكيل شوراها ، كميته ها و ... كه حسب قانون به رياست فرماندار منعقد مي گردد و پيگيري مصوبات جلسات منعقده . 28- بررسي نتايج ارزيابي عملكرد دستگاه ها در سطح شهرستان و بررسي دلائل نقاط ضعف و يا قوت 29- بازديد از بخش هاي تابعه به منظور آگاهي از مسائل ، نيازها و نواقص و صدور دستورات مقتضي در مورد آنها به مسئولين ذيربط . 30- حضور در اعياد و جشن ها و مراسم رسمي و انجام تشريفات لازم به هنگام بازديد شخصيت ها و مقامات از حوزه شهرستان . 31- نظارت بر حسن اجراي امور مربوط به تردد ، اقامت ، تابعيت ، استملاك و ... اتباع بيگانه و همچنين بر نحوه عملكرد كنسول گري هاي خارجي مستقر در حوزه فرمانداري . 32- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، گذرنامه ووظیفه عمومی. 33- نظارت بر اقدامات و فعاليت هاي دستگاه هاي مسئول در زمينه مبارزه با قاچاق و مواد مخدر. 34- بررسي عملكرد دستگاه هاي مسئول در مرزهاي بين المللي مشترك با مرز شهرستان حسب مقررات . 35- بررسي نياز منطقه به انجام تقسيمات كشوري با در نظر گرفتن شرايط و خصوصيات منطقه . 36- شركت در جلسات و گردهمائي ها . 37- انجام ساير اموري كه به موجب قانون به عهده فرماندار محول گرديده است.
|
||||||
مسئولين مربوطه |
عنوان پست سازماني |
نام و نام خانوادگي |
تاريخ |
امضاء |
نسخه |
|
تعيين كننده وظايف |
فرماندار |
- |
|
|
ص : 1 |
|
تأئيد كننده وظايف |
معاون توسعه مديريت ومنابع استانداری |
- |
|
|
||
مسئول واحد تشكيلات وزارت کشور |
مدیر کل دفتر تشکیلات |
خلیلی |
|
|
||